כוחם של אנשים: מדוע העובדים שלך הם הנכס היקר ביותר שלך

כיועצת ארגונית וגם כמנהלת, הייתה לי הזכות לעבוד ולהכיר מגוון ארגונים שונים, ודבר אחד שעובר בין כולם כחוט השני, הוא שהעובדים הם המשאב החשוב ביותר של כל ארגון. בסביבה העסקית הדינמית והמשתנה תדירות, חברות חייבות להחזיק בהון אנושי ייחודי, ייעודי ובעל מוטיבציה גבוהה להצליח.

בפוסט זה, אני רוצה לשתף מדוע לדעתי, עובדים הם הנכס היקר ביותר והחשוב ביותר של כל ארגון ומדוע השקעה בהם צריכה להיות בראש סדר העדיפויות של כל ארגון.

בראש ובראשונה, העובדים הם המנוע להצלחת הארגון. הם אלו שמספקים את המוצרים והשירותים שהלקוחות צורכים ומשלמים עליהם, והם מקיימים אינטראקציה עם הלקוחות על בסיס יומיומי. לכן, חיוני שהעובדים יהיו מעורבים, חדורי מוטיבציה ומחוייבים לערכי הארגון ולייעודו. כאשר בקרב עובדים קיימת מעורבות ומוטיבציה גבוהה, סביר יותר שהם יתפקדו ברמה גבוהה יותר, יהיו יצירתיים וחדשניים יותר, ויספקו שירות לקוחות טוב ואיכותי יותר.

סיבה נוספת לכך שהעובדים הם המשאב החשוב ביותר, היא שהם מביאים עימם כישורים, פרספקטיבות ומאגרי ידע שונים וייחודיים. אין שני עובדים זהים לחלוטין, והגיוון הזה הופך את הארגונים להטרוגניים, דינמיים וסתגלניים.

כאשר עובדים מרגישים ראויים ומוערכים, סביר יותר שהם ישתפו ויחלקו רעיונות ותובנות, מה שיוביל לשיפור בתהליכים, במוצרים ובשירותים.

ללא ספק, השקעה בעובדים היא החלטה עסקית חכמה. עובדים מאושרים ומסופקים נוטים להישאר בארגון, מגמה שפועלת לטובת הארגון – בהפחתת התחלופה בארגון, וחוסכת כסף רב גם על עלויות גיוס והכשרת עובדים חדשים. בנוסף, כאשר העובדים מרגישים מוערכים, סביר להניח כי יעשו מעל ומעבר כדי להראות תוצאות, מה שיוביל לפרודוקטיביות טובה, שביעות רצון גבוהה מצד הלקוחות ובשורה התחתונה, גם לרווחים גבוהים יותר.

לסיכום, העובדים הם המשאב החשוב ביותר בארגון, והשקעה בהם צריכה להיות בראש סדרי העדיפויות של כל חברה. זה יכול להיות באמצעות מתן הזדמנויות להכשרה ולהתפתחות אישית ומקצועית, ביצירת סביבת עבודה חיובית ובמתן תגמולים לעובדים על הישגיהם. כאשר העובדים מעורבים, חדורי מוטיבציה ומחוייבים, הם יכולים לעזור להניע את הצלחת הארגון ולהבטיח את קיומו לטווח הארוך.

מאמרים נוספים

אינטליגנציה רגשית ארגונית | Organizational Emotional Intelligence

הבנתה של אינטליגנציה רגשית ארגונית: אבן היסוד לארגון מצליח ובריא

Downsizing | צמצומים

לצלוח את תהליך הקיצוצים בארגון: כיצד ייעוץ ארגוני טוב מסייע לארגון בתהליך צמצומים

Effective communication and teamwork | תקשורת יעילה ועבודת צוות

בניית צוותים חזקים: החשיבות של תקשורת יעילה ועבודת צוות