אינטליגנציה רגשית ארגונית (OEI)
אינטליגנציה רגשית ארגונית (OEI) הוא תחום שמופיע בספרות אקדמית בנגיעות קלות בלבד, כתחום קיים וידוע, אבל לא נחקר מספיק באקדמיה או בשטח. אני מאמינה בכל מאודי, שזהו תחום בעל ערך רב מאוד לארגונים בשטח ולאנשי אקדמיה, אולם מכירה בקשיים של האקדמיה לפתח את הנושא המורכב הזה ולחקור אותו לעומק.
בשל זאת החלטתי לקחת על עצמי להתמחות בתחום זה שלא במסגרת אקדמית, ולפתח מודל לבחינת האינטליגנציה הרגשית הארגונית בפרמטרים שונים, בכדי לסייע לארגונים לחזק את יכולותיהם ומיומנויותיהם הרגשיות ולהפוך לארגונים אנושיים, מיטיבים וחכמים רגשית שעובדיהם מחוברים ומחוייבים להם ולמטרותיהם באופן בלתי מתפשר, וחשים בטחון פסיכולוגי במקום עבודתם.
אבחון האינטליגנציה הרגשית הארגונית נעשה במישורים הבאים:
- תהליך הגיוס וקליטת העובדים לארגון
- שיטות קידום עובדים ופיתוחם האישי והמקצועי
- שימור עובדים ורתימתם לטובת הארגון
- תקשורת ארגונית
- תרבות ארגונית
- אופן קבלת החלטות
- עזיבת עובדים
- קשרי לקוחות
- מנהיגות פורמלית ובלתי פורמלית